
Customer Service Interview Questions
Customer
Service Interview Questions
==========================
What
do you know about customer service ؟
Customer
service is the basic stage at any respectable company, which makes the relation
between the customer and his company much better by serving him by perfect way
to reach his satisfaction
and
there are... three types of customer service field by phone , face to face and
public relationship
خدمة العملاء هي المرحلة الأساسية
في أي شركة محترمه ، الأمر الذي يجعل العلاقة بين العملاء وشركته أفضل بكثير من
العاملين معه من طريقة مثالية للوصول إلى رضاه وهناك ثلاثة أنواع من مجال خدمة
العملاء عن طريق الهاتف أو وجها لوجه والعلاقات العامة
:::::
Why
do you apply the customer service offer
or
why
do you want to work as call center agent
Because
I have personal skills qualified me for this job like "good communication
skills, good listener, sociable, friendly, Calm, like to help people and I have
the ability to work in team
work
لاني لدي مهارات شخصية لي مؤهل
لهذه المهمة مثل "مهارات التواصل الجيد ومستمع جيد ، مؤنس ، ودود ، هادئ، مثل
لمساعدة الناس ولدي القدرة على العمل في فريق العمل
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
What
are the strength / positive points in your personality؟
I'm
an organized person, dependable person, hard worker, calm, have the ability to
work under stress and have the ability to solve problems
أنا شخص منظم ، وشخص يمكن الاعتماد
عليها ، والعامل الثابت ، والهدوء ، ولدي القدرة على العمل تحت الضغط والقدره على حل المشكلات
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
What
are the weakness / negative points in your personality
I
like to learn more of thing at the same time and that makes me lose focus on
learning one thing or more carefully
أحب أن أتعلم اكثر من شئ في نفس
الوقت ، وهذا يجعلني افقد التركيز على تعلم شيئا واحدا أو أكثر بعناية
____________________________________________________________
What
will you do if the customer abused you during call؟
i
will try to make him calm down by listening to him carefully and talking to him
in a polite way
i
will try to be calm with out any stirring reaction
I'll
be good listener to him
-
let him to explain all the problem to me
-
I'll take my steps to solve this problem and following with the customer till
solve it and reach his satisfaction
-
after that I'll take all my steps to avoid this problem in the future
وسأحاول أن اهدئه من خلال الاستماع
اليه بعناية ، والتحدث معه بطريقة مهذبة
--
سأكون مستمعا جيدا له
--
ادعه يشرح كل المشكلة لي
--
سوف اتخذ خطوات لحل هذه المشكلة ، واتابع مع العميل حتى
تحل المشكله واصل الي رضاه
--
بعد ذلك سوف تتخذ كل ما عندي من الخطوات لتجنب هذه
المشكلة في المستقبل
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
What
will you use in your work ؟
The
good listening, the concentration, the patience and the punctuality in my
information
الاستماع الجيد ، والتركيز والصبر
والدقة في معاوماتي
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
What
are you needed in yourself؟
I
needed to be very fluent in speaking English language in order to achieve my
targets
أنا في حاجة إلى أن اكون غاية
طلاقة في تحدث اللغة الإنجليزية من أجل تحقيق أهدافي
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
Introduce
yourself
My
name is sheren , I am 23 years old ,
I
graduated from faculty of commerce Cairo University, Accounting department,
Graduation year two thousand and nine about my courses , I had studied English
language course at master education center,
i
studied Microsoft Office course and I learned a lot of computer skills, such as word,Excel,
PowerPoint , Access and internet explorer and outlook
and
Course In Customer services by mr. shriff khayry
And
I had learned by him a lot of Communications Skills in Customer Service
>>>>>>>>>>>>>>>
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
Why
you left your previous work?
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
Tell
me a time you work under stress?
When
I was in the final year at university, the tension and sadness in control of my
life because my sister was
in the hospital throughout the period of exams .. but I could most successful
and learned how to achieve what I want .. Whatever the pressure or stress
around me
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
What
the biggest thing you achieved in your life?
Success
in my job and promotion in the posts
النجاح في عملي والترقية في
الوظائف
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
What
is the same relation between the customer service agent and the designer?
Both
of them aim to fulfill the customers needs
كلاهما يهدف إلى تلبية احتياجات
العملاء
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
What
is the hardest situation you met before
___________________________________________________________
What
is the type of the customer service field ؟
1-
Face to face
2-
By phone
3-
Public relationships
--
وجها لوجه
2
-- عن طريق الهاتف
3
-- العلاقات العامة
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
Why
you didn't introduce yourself again to the Kit center? Or any other advertising
company
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
What
are you see yourself after 3 years ؟
I
hope to get higher positions and promotions in my work such as team leader ,
both in customer service or, Human Development Department
And
that because I will not suffice to work only, but i will try to take more
courses that will help me to success
and innovation in the area in which I work in it And
then access to the highest positions
يحدوني الأمل في الحصول على أعلى
المناصب والترقيات في عملي كقائد الفريق ، سواء في خدمة العملاء أو إدارة التنمية
البشرية
وذلك لأنني سوف لا اكتفي بالعمل
فقط ، ولكن سأحاول أن اخد المزيد من الدورات التدريبية التي سوف تساعدني على
النجاح والابتكار في المجال الذي أعمل فيه ، ومن ثم الوصول إلى أعلى المناصب
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
whats
the skills must be in the successful call center person ؟
to
be friendlily , good listener, calm ,kind,and sociable
أن يكون ودود ومستمع جيد وهادئ و
لطيف و ومؤنس
التعليقات على الموضوع